لینک های جالب و خواندنی از سراسر وب  [مشاهده تمام لینک ها]



فایل استـور : دانلود نرم افزار اوقات شرعی نگار

دانلود نرم افزار اوقات شرعی برای کامپیوتر

دانلود نرم افزار اوقات شرعی نگار برای کامپیوتر Negarapp v2.01 یک نرم افزار کاربردی و مفید که اوقات شرعی کلیه استان ها و بیش از 365 شهر را محاسبه می کند. از امکانات جالب این نرم افزار قابلیت پخش قرائت قرآن و دعا ، قبل و بعد از اذان می باشد قابلیتی که در هیچ کدام نرم افزار های مشابه وجود ندارد. بیش از 15 فایل صوتی اذان و قرائت قرآن نیز در نرم افزار گنجانده شده که کاملا با یکدیگر هماهنگ است یعنی بلافاصله پس از پایان قرائت قرآن ، فایل اذان پخش می گردد. لازم به ذکر است که در صورت تمایل می توانید فایل های دلخواه خود را جایگزین فایل های پیش فرض کنید.


میوه و سبزیجات فصل عامل حفظ وزن مناسب

كارشناسان می گویند با فرا رسیدن پاییز می توان با مصرف میوه و سبزیجات فصل به حفظ وزن مناسب كمك كرد. میوه ها و سبزیجات از مواد غذایی هستند كه میزان كالری كمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می كند و همین عامل مانع از پرخوری می شود.

 

براساس آمارهای جهانی اكنون یك سوم مردم جهان با چاقی و مشكلات آن روبرو هستند از این رو كارشناسان علم تغذیه می گویند، مصرف مداوم و روزانه سبزیجات و میوه ها برای پیشگیری از چاقی ضروری و اثربخش است.

طبق برخی آمار نیمی از ایرانیان نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند .متخصصان تغذیه توصیه می كنند روزانه حدود ۵ تا ۷ واحد میوه و سبزی مصرف شود زیرا چربی سبزیجات نیز بسیار پایین و یا فاقد كلسترول است از این رو مصرف سبزیجات می تواند از بروز بیماری های قلبی در افراد جلوگیری كند.


برخی از این سبزیجات كه در وب سایتهای مراكز تحقیقات تغذیه معرفی شده اند، عبارتند از:

** سیر: این ماده ی غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است كه از اضافه وزن جلوگیری كرده و حتی باعث لاغری می شود. محققان آزمایش هایی روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند و مشاهده كردند موش هایی كه سیر مصرف می كنند حتی با داشتن یك رژیم غذایی شیرین نیز كمتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می گیرند. یعنی اگر نمی توانید جلوی شیرینی خوردن خود را بگیرید پا به پای آن سیر هم مصرف كنید.


** چغندر: یكی از سبزیجاتی است كه حاوی بیشترین میزان قند است اما با این حال كالری كمی دارد یعنی حدود ۵۰ كالری در هر فنجان. مصرف چغندر با سبزیجات دیگر یك ماده غذایی لاغری بی نظیر را ایجاد می كند.


**بروكلی: عزیز سرشار از فیبر و مواد مغذی است كه هر دو برای سلامت و لاغری ضروری است. علاوه بر این بروكلی كم كالری است و احساس سیری طولانی مدتی می دهد.


**زغال اخته :زغال اخته كم كالری و حاوی گلوسیدهای كمی است اما در عین حال سرشار از فیبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوی ۲۵ كالری است.
شاید به دلیل طعم ترش آن كمتر تمایل به مصرف این ماده ی غذایی داشته باشید. توصیه می شود زغال اخته را به سالادهایتان اضافه كنید و از خواص آن بهره ببرید.


**كرفس: افرادی كه قصد لاغری دارند كرفس زیادی می خورند به خاطر این كه این سبزی كم كالری است. ساقه های كرفس سرشار از آب است. كرفس سرشار از فیبر است و همین فیبرها یك ماده ی مغذی سالم ساخته است.

** قارچ :اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال كم كالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی ۱۰ كالری انرژی دارد. این ماده غذایی پرطرفدار كمابیش فاقد چربی است و دارای فیبر، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدفولیك، ویتامین b۶ و زینك (روی) است. باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث كاهش وزن خواهد شد.


**كلم:سرشار از فیبر بوده و كم كالری است. هر فنجان كلم برگ خرد شده حاوی ۲۰ كالری است. كلم ها جزو سبزیجات بسیار مغذی محسوب می شوند و برای افرادی كه قصد لاغری دارند یك ماده غذایی فوق العاده است.

 
**كدو تنبل:یك ماده ی غذایی لاغر كننده ی بسیار موثر است. این كدوی گرد و قلمبه كم كالری بوده و در عین حال سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. باید بدانید كه كدو تنبل حاوی میزان زیادی بتاكاروتن است.

 
** توت فرنگی: پاییزی این میوه ی قرمز، كم كالری و سرشار از مواد مغذی است. برای همین در عین حال كه یك میوه شیرین است اما به روند لاغری كمك می كند .


**كاهو: كاهو كم كالری است و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می كند زیرا سرشار از فیبر است. بسیاری از افراد برای لاغری از این ماده ی غذایی استفاده می كنند.


** بلال: هر بلال به طور متوسط حاوی ۸۳ كالری است. این ماده غذایی خوشمزه سرشار از پتاسیم و تیامین ( ویتامین ب ۱) است و حاوی میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین است. بلال جلوی اشتهای زیاد را می گیرد و سیری طولانی مدتی ایجاد می كند.


**فلفل تند: طعم تندی به غذاها می دهد و در عین حال كم كالری است. اگر می خواهید متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را تحریك كنید به سراغ فلفل تند بروید


**هویج فرنگی: یك ماده غذایی نشاسته ای مغذی و كم كالری و سرشار از فیبر است. در هر نصف فنجان از این هویج ۶۰ كالری وجود دارد. هویج فرنگی شما را سیر می كند و جلوی پرخوری را می گیرد.


**فلفل تند: طعم تندی به غذاها می دهد و در عین حال كم كالری است. متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را تحریك می كند . این ماده ی غذایی پرطرفدار به سوزاندن چربی ها كمك كرده و احساس سیری طولانی مدت هم ایجاد می كند.


** گلابی: گلابی سرشار از فیبر است و به كنترل دستگاه گوارش كمك می كند. این ماده ی غذایی حاوی فیبری به نام پكتین است كه احساس سیری طولانی مدت ایجاد می كند و جلوی پرخوری را می گیرد.

**سیب: یك عدد سیب یك میان وعده ی ایده آل محسوب می شود. سیب خوش طعم و كم كالری است. یك عدد سیب ۱۴۰ گرمی به زحمت ۹۰ كالری دارد.

رمز فایل فشرده

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود