Coffee-net.ir

لینک های جالب و خواندنی از سراسر وب  [آرشیو]

1398 Calendar Wallpaper

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

درمان سیاتیک با ورزش

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

بسیاری از مردم می دانند که درد عصب سیاتیک چقدر ناخوشایند است. شاید عجیب باشد اما، پیاده روی زیاد یکی از عواملی است که باعث افزایش عوارض عصب سیاتیک می شود.

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

اما خبرهای خوبی نیز وجود دارد - سیاتیک در بیش از 75٪ موارد بدون مداخلات جراحی قابل درمان است . یکی از راه های مؤثر برای دستیابی به این هدف ، انجام برخی تمرینات بسیار ساده است. در این مقاله می خواهیم چندین روش برای درمان سیاتیک را با شما به اشتراک بگذاریم.

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

تمرین 1

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک

ورزش برای درد سیاتیک

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید. پای راست خود را بلند کنید و مچ پا راست خود را روی ران چپ خود قرار دهید. دستها را دور پشت ران چپ خود بپیچید و آن را به سمت بدن خود بکشید.حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

سر خود را از زمین بلند نکنید. حداقل 30 ثانیه در این حالت بمانید. تمرین را روی هر پا 2-3 بار تکرار کنید.

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

تمرین 2

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

برای انجام تمرین بعدی ، به پشت دراز بکشید و دستان خود را در کنار بدن خود قرار دهید. زانوهای خود را خم کرده و پاهای خود را همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است بالا

ببرید. آنها را 5 بار بلند کرده و پایین بیاورید.

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

تمرین 3

ورزش برای سیاتیک

ورزش برای سیاتیک

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

برای آخرین تمرین در این ست، به توپ تنیس نیاز دارید. توپ را بگیرید و با قرار دادن آن در زیر باسن خود دراز بکشید. به آرامی حرکت کنید تا قسمت درد را در باسن خود پیدا کنید. بعد از پیدا کردن ، می توانید با آرام کردن بدن در توپ، 30-60 ثانیه با دقت فشار دهید. توپ را از بالا و پایین این قسمت بپیچید. سپس به نقطه دردناک بعدی بروید. در حین چرخیدن از ناحیه نخاع خودداری کنید و در صورت بروز درد شدید بلافاصله متوقف شوید. این تمرین را 1-2 بار در روز به مدت 5-10 دقیقه تکرار کنید.

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

تمرین 4

درمان زود سیاتیک

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

برای این تمرین به صندلی احتیاج دارید. روی صندلی بنشینید، مچ پا سمت چپ را روی زانوی راست قرار دهید. با احتیاط به جلو خم شوید و پشت خود را مستقیم و بدون گرد کردن آن بکشید. این حالت را برای 10 ثانیه نگه دارید. برای هر پا 5 بار تمرین را تکرار کنید.

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

تمرین 5


سعی کنید وزن سالم خود را حفظ کنید

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

یک پا را روی یک سطح بالا قرار دهید. پاها و انگشتان پا باید مستقیم باشند. تا جایی که ممکن است به آرامی به سمت ساق پا بکشید تا زمانی که در ران احساس مقاومت کنید. سعی کنید هنگام کشش ، ران پای خود را بلند نکنید. این موقعیت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. تمرین را روی هر پا 2-3 بار تکرار کنید .

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

این فقط ورزش نیست که می تواند درد عصب سیاتیک را تسکین دهد. به منظور سهولت در سیاتیک ، می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

اشیاء خیلی سنگین را بلند نکنید

مراقب وضعیت خود باشید

پاشنه بلند نپوشید

سعی کنید وزن سالم خود را حفظ کنید

عادت های بد را رها کنید

در وضعیت صحیح بنشینید

هر 20 دقیقه یک بار بایستید

بهتر است یک تشک با استحکام متوسط ​​خریداری کنید

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

قبل از انجام هرگونه فعالیت بدنی، توصیه می کنیم برای تشخیص دقیق و اجازه انجام تمرینات، با پزشک مشورت کنید. به خصوص اگر باردار هستید یا به بیماریهای جدی یا مزمن مبتلا هستید.

حرکات ورزشی برای کاهش درد سیاتیک


لطفا رای دهید !
(3 رای 5 از 5)

telegram share

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود