آخرین اگهی های ارسالی چنی [دانلود اپلیکیشن چنی]

چگونه در KMPlayer زیرنویس فارسی را فعال کنیم؟

اولین کاری که باید انجام شود مشخص کردن فایل زیرنویس مربوط به ویدئویی است که می خواهیم ببینیم و پس از اجرای ویدئو فایل زیرنویس را بدرون آن بکشید و یا نام فایل زیرنویس را با نام فایل ویدئو یکسان کنیم تا به محض پخش ویدئو آن ویدئو زیرنویس را مربوط به خود دانسته و نمایش دهد.

حال برای نمایش زیرنویس در KMPlayer با کلیک راست روی صفحه آن و ورود به منوی Subtitles و انتخاب Show/Hide Subtitle فعال می شود

و یا فشردن دکمه Alt و حین نگه داشتن آن زدن دکمه X شما می توانید نمایش زیرنویس را فعال نمایید.

حال اگر زیرنویس مورد نظر فارسی باشد , احتمال دارد که زیرنویس به درستی نمایش داده نشود

برای اصلاح این حالت با فشردن کلید تابعی F2 و یا کلیک راست روی صفحه و از منوی Options بروی گزینه اول که Preferences است کلیک کردن , وارد صفحه تنظیمات می شوید.

حال بمانند تصویر باید از منوی آبشاری سمت چپ صفحه گزینه Subtitle Processing شوید 

با کلیک بروی مثلث کوچک کنار آن زیر شاخه های آنرا مشاهده کنید و گزینه Font Style را انتخاب نمایید تا در سمت راست تصویر قادر باشید تنظیمات جدیدی را مشاهده کنید که در سه زبانه در دسترس هستند و هر یک برای یکی از زیرنویس ها تنظیم می شوند و در نتیجه ما قادریم تا سه زیر نویس برای یک ویدئو تعریف کنیم .

حال در این بخش شما قادر خواهید بود تا از طریق گزینه Primary فونت زیرنویس خود را تعریف نموده و در پایین آن Substitute برای تعیین فونت جایگزین بکار می رود پس از Font Style و Font Size که برای شکل نمایش نوشته ها و اندازه آنها بکار می روند به گزینه مورد نظر خود می رسیم CharSet می باشد و باید آنرا به گزینه Arabic تغییر دهید تا از حروف فارسی پشتیبانی شود .

1- Letter spacing برای تعیین فاصله بین حروف است که برای فارسی بهتر است صفر باشد 

Line spacing -2 نیز برای تعیین فاصله بین خطوط است .

حال فرض کنیم می خواهیم اندازه نمایش زیرنویس ها را تغییر دهیم اینکار را می توانیم با تغییر مقادیر Scale X و Scale Y انجام دهیم .

در ادامه شما می توانید رنگ و شفافیت نمایش فونت را تغییر داده و یا برای آن پس زمینه ای تعریف کنید تا بهتر مشخص شود و یا کادر و یا سایه برای نوشته ها تعریف کرده و رنگ و میزان شفافیتی برای آنها تعیین کنیم .

سرانجام با زدن گزینه Close تنظیمات ثبت می شود و با بستن KMPlayer و نمایش دوباره ویدئو نوشته ها فارسی خواهند شد . حال که بالاخره می توانید نوشته ها را ببینید باید بررسی کنید که آیا نوشته ها به موقع بروی تصویر ظاهر می شوند و با صدا همخوانی دارند یا خیر.در صورت وجود ناهماهنگی شما می توانید با کلیک بروی علامت چرخ دنده و یا زدن دکمه Alt و حین پایین نگه داشتن آن فشردن G پنجره کنترل پدیدار می شود و از زبانه ای که با علامت A نمایش داده شده می توانید مانند تصویر شاهد تنظیمات زمانی زیرنویس باشید. حال باید ضمن نمایش ویدئو به اصوات گوش دهید و در صورت جلوتر بودن زیرنویس از صدا باید +Sync را فشرده و یا «]» را از روی کیبرد فشار دهید و در صورت جلوتر بودن تصویر بایستی -Sync و یا «[» را از روی کیبرد فشار دهید حال در صورت زیاد روی در تنظیم همواره می توانید Resync و یا Alt+Y را فشار دهید تا همه تنظیمات به حالت اولیه باز گردند . با همه این توضیحات شما دیگر نباید مشکلی در نمایش زیرنویس فارسی داشته باشید .

حال در صورتیکه تمایل داشته باشید تا تمامی منو ها و گزینه های موجود در برنامه را به زبان فارسی تغییر دهید می توانید با راست کلیک نمودن بروی تصویر و انتخاب عبارت Language از میان گزینه ها در منوی باز شده عبارت Farsi.ini را انتخاب نمایید تا زبان تمامی منوهای برنامه به فارسی تغییر نماید . بدین وسیله شما قادر خواهید بود تا براحتی با منوها و گزینه های برنامه تعامل داشته باشید ولیکن بعلت آموزشی بودن این مطلب ما همواره تلاش می کنیم تا آموزش ها را با زبان انگلیسی ارائه کنیم تا بلکه بدین واسطه شما بتوانید با منو های لاتین موجود در نسخه های قدیمی نیز به کار خود ادامه دهید .

با توجه به افزوده شدن یک پنل کناری جدید در KMPlayer که در مواقعی که به اینترنت متصل هستید سایر فیلم ها را به شما پیشنهاد می دهد پیشنهاد می شود که همواره از جدیدترین نسخه برنامه استفاده کنید و یا اینکه با کمک فایروال ویندوز دسترسی برنامه را به اینترنت محدود سازید تا نتواند اطلاعات لازم برای نمایش این اطلاعات را از اینترنت دریافت نماید.

درخواستی کاربران
نحوه فعال کردن زیرنویس فارسی در نرم افزار km player زبان فارسی

 

آموزش تنظیم همیشگی عقب یا جلو بودن زیرنویس با نرم افزار Subtitle Edit

آموزش چسباندن زیرنویس فارسی به فیلم برای پخش در تلویزیون

آموزش برنامه KMPlayer و قرار دادن زیرنویس روی فیلم

آموزش اجرای همزمان دو زیرنویس در KMPlayer

 

 


لطفا رای دهید !
   
+129

telegram share
  1. نقل قول [سعید]

    واقعا ممنون از سایت خوبتون

  2. نقل قول [حمید]

    بسیار مچکرم

  3. نقل قول [سینا]

    بازم نشد راه دیگه ای نیست؟

  4. نقل قول [زارع]

    سلام
    تنظیمات بالا رو انجام میدم ولی تبدیل به فارسی نمیشه زیرنویس
    روش دیگه ایی نیستش
    توضیح اینکه ورژن قبلی kmplayerاین تنظیمات کار کرد رو کامپیوتر ولی الان که ارتقادادم نرم افزار kmرو دیگه کار نمیکنه

  5. نقل قول [محمد]

    فایلی رو ک من دانلود کردم فارسیه ولی وقتی نمایش زیرنویس رو فعال می کنم زیرنویس انگلیسی میاد چجوری تبدیل به فارسیش کنم؟؟

  6. نقل قول [Fateme]

    من همه این کارا رو کردم ولی فیلمم باز زیرنویس نداره

  7. نقل قول [سالار]

    زبان زیر نویس لاتین هسته هر کار میکنم فارسی نمیشه اما در تلوزيون فارسیه چکار کنم ک فارسی بشه

  8. نقل قول [مهسان]

    عاقا من هر کااااری میکنم نمیتونم زیر نویسرو بزارم رو فیلم...نه با km نه با مدیا پلیر کلاسیک نه با ویندوز مدیا پلیر... هرکاریم که فکرشو بکنی کردم. سر جدت تو بگو چی کنم

  9. نقل قول [AEh3an]

    نقل قول: مهسان
    عاقا من هر کااااری میکنم نمیتونم زیر نویسرو بزارم رو فیلم...نه با km نه با مدیا پلیر کلاسیک نه با ویندوز مدیا پلیر... هرکاریم که فکرشو بکنی کردم. سر جدت تو بگو چی کنم

    سلام ، دوست عزیز نام زیرنویس با نام فیلم باید یکی باشه خب
    دوما فولدری که فیلما توشه رو محض اطمینان نام فولدر فارسی نباشه !
    سوم چک کن که فایل زیرنویس فرمت SRT باشه و حجم فایل 0 کیلوبایت یا 1 یک کیلوبایت نباشه چون بعضا کاربران به این مورد دقت نمیکنند و و فایل زیرنویس رو ناقص دانلود کردن برای همین چیزی وجود نداره که نمایش داده بشه
    ضمنا مرحله آخر فیلمو اجرا کن و زیرنویس رو بکش (Drag) کن داخل فیلم ! همین
    دیگه باید نمایش داده بشه و دلیل دیگه ای نداره .

  10. نقل قول [ابوالفضل]

    سلام برای من kmp player ،language را ندارد؟ چه کنم

  11. نقل قول [AEh3an]

    نقل قول: ابوالفضل
    سلام برای من kmp player ،language را ندارد؟ چه کنم

    سلام
    نسخه جدید kmp رو دانلود کنید. یا در صورت تمایل از پلایرهای دیگر مثل K-lite یا Pot player استفاده کنید. جدیدترین ورژن در سایت موجود است.

  12. نقل قول [ابوالفضل]

    آقا من میزنم نمایش زیر نویس میرم تو فایلی که زیر نویس دانلود کردم ولی انگار وجود نداره

  13. نقل قول [نسرین]

    سلام
    یه سوال داشتم برای زیرنویس کردن فیلم فقط برای هر فیلم باید زیرنویس رو درگ کنیم یا تمام سریال بصورت اتو ران زیرنویس رو خواهند داشت و اینکه میشه فیلم یا سریال رو با این زیرنویس دید یا نه؟

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود