بیوگرافی مهدی امینی خواه

بیوگرافی مهدی امینی خواه

نام اصلی : مهدی امینی خواه Mehdi Aminikhah
تاریخ تولد : 10 مرداد 1353
محل تولد : تهران
حرفه : بازیگر
سالهای فعالیت : 1377 تاکنون

بیوگرافی مهدی امینی خواه

زندگینامه

مهدی امینی خواه متولد 10 مرداد 1353 در شمیران تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل رشته نمایش در مقطع لیسانس از دانشگاه هنر و معماری تهران است، علاوه بر بازیگری یک تاجر است و به شدت ورزشکار، یک خواهر و سه برادر هم دارد

بیوگرافی مهدی امینی خواه

بازیگری را بعد از اتمام دانشگاه از سال 71 با تئاتر شروع کرد، چهار سال کارهای نمایشی انجام داد تا اینکه اولین بار در سال 1375 وارد تلویزیون شد و سپس با فیلم تابلویی برای عشق در سال 76 وارد سینما هم شد. با سریال نیکستال در سال 82 در ژانر منفی و هویت در سال 87 شناخته تر شد.

بیوگرافی مهدی امینی خواه

ورزشکار حرفه ای خفن !

فعالیت ورزشی اش بیشتر از بازیگری است. از نوجوانی در رشته های مختلف ورزشی حضور داشت، کمربند مشکی کاراته دارد، سه دوره قهرمانی اتومبیلرانی را کسب کرد، بوکسر است از داوران افتخاری بولینگ و بیلیارد است، مربیگری اسکی نیز میکند علاوه بر این ها فوتبال بازی میکند و دوچرخه سواری را هم پیگیر است.

بیوگرافی مهدی امینی خواه
غرور آفت بازیگری است

یکی از صفات من اگر خودستایی نباشد این است که خاکی هستم غرور را عامل شکست فرد می دانم این مردم هستند که هنر هنرمند را ارزش می دهند پس غرور جلو مردم معنی ندارد غرور آفت بازیگری است.

بیوگرافی مهدی امینی خواه

علایق و سلایق

از خواننده ها ناصر عبداللهی خواننده مورد علاقه اش بود بعد از بازیگری، در نقاشی و عکاسی تخصص دارد. در کنکور رتبه دو رقمی (72) اورد.

بیوگرافی مهدی امینی خواه
تجارت و شغل دوم

مهدی امینی خواه در سال 94 در مراسم تجلیل از صادر کننده های نمونه تهران بعنوان صادر کننده نمونه مورد تقدیر قرار گرفت از فعالیت های اقتصادی وی اطلاعاتی در دست نیست.

 

بیوگرافی مهدی امینی خواه
ازدواج

مهدی امینی خواه هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. به‌ نظر من‌ همسر باید یک‌ شریک‌ خوب‌ باشد زن‌ و شوهر یعنی‌ یک‌ رفاقت‌، یک‌ شراکت‌ و یک‌دوستی‌، زن‌ و شوهر باید برای‌ یکدیگر، آرامش‌ فراهم‌ کنند و به‌ هم‌ عشق‌ داشته‌ باشند تا بتوانند مسیر زندگی‌ را طی‌ کنند.

بیوگرافی مهدی امینی خواه

علت کم کاری مهدی امینی

امینی خواه در ادامه درباره علت کم کاری اش گفت : چند سالی هست که حجم تولیدات صنعت سینمایی پایین آمده است. مثلا اگر سالی 100 تا فیلم تولید می کردیم ، الان این تعداد به 20 الی 30 رسیده است. این حجم کم تاثیر می گذارد و باعث می شود کمتر سرکار باشیم. از طرفی من نباید نقش منفی را بازی می کردم.

بیوگرافی مهدی امینی خواه

به این معتقد بودم که اگر در یک نقش بازی کنم ، تبدیل به یک بازیگر کلیشه ای می شدم. ولی شاید از دید مردم نقش منفی مناسب من نبود و آن را دوست نداشتند. اگر مردم همان مهدی امینی خواه نقش مثبت را دوست دارند ، من سعی می کنم دیگر در نقش های منفی بازی نکنم.

بیوگرافی مهدی امینی خواه

Filmography
1382    برگ برنده
1383    زن زیادی
1383    شاخه گلی برای عروس
1373    جدا افتاده
1384    چپ دست
1384    شغال
1385    زن بدلی
1385    قصه دل‌ها
1386    احضار شدگان
1386    تلافی
1386    ملودی
1387    سوگند
1389    چگونه میلیاردر شدم
1389    انسان‌ها
1395    سندباد و سارا
1386    اینجا کجاست؟
1397    پاگچی
1398    سرزمین پرسپولیس
1398    هزار سال با تو
1400    انتخاب ویژه
1401    مرگ خاموش

بیوگرافی مهدی امینی خواه


لطفا رای دهید !
   
+52

telegram share

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود