بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی یا بزرگ کردن سینه بطور طبیعی یک عمل جراحی است که توسط یک جراح پلاستیک انجام می شود و در آن اندازه سینه بیمار بزرگ شده و ظاهر آن اصلاح می شود. (تعجبی نیست که عمل جراحی زیبایی بزرگ کردن سینه یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی در آمریکا) است، که می تواند نه تنها اندازه سینه را بزرگ کند، بلکه علاوه بر این تاثیر چشمگیر در ایجاد توازن بین اعضای بدن دارد. به هر حال، بسیاری از زنان به دنبال یک روش بزرگ کردن سینه بدون جراحی هستند، زیرا ایده داشتن مواد ایمپلنت یا پروتز خارجی در بدن یک موضوع ناراحت کننده است و به همین خاطر صرف نظر از بی خطر بودن عمل از انجام آن خودداری می کنند.

برای زنانی که دارای این طرز فکر هستند، یک عمل بزرگ کردن سینه بدون جراحی و نو آورانه در حال حاضر در دسترس و قابل استفاده است. در این عمل به جای استفاده از محلول نمک، سیلیکون یا ژل چسبنده برای بزرگ کردن و افزایش اندازه سینه، از بافت چربی برداشته شده از بدن بیمار برای بزرگ کردن سینه استفاده می شود که در اصطلاح به بزرگ کردن سینه با تزریق چربی، عمل جراحی پیوند چربی گفته می شود. عمل جراحی پیوند یا انتقال چربی، برای سال های طولانی به عنوان یک عمل جراحی جوان سازی صورت برای پر کردن چین و چروک پوست و بزرگ کردن گونه ها، لب ها و سایر نواحی نیازمند ترمیم در صورت استفاده می شده است. اخیراً، انتقال چربی برای بزرگ کردن ناحیه باسن با استفاده از عمل جراحی بالا کشیدن برزیلی باسن رواج پیدا کرده است، و تلاش هایی انجام شده که با انتقال حجم زیاد چربی بتوان سینه بیمار را نیز بزرگ کرد. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر، روش بزرگ کردن سینه با تزریق ژل و چربی یک انتخاب با دوام برای بزرگ کردن سینه به لطف پیشرفت های تکنولوژیک، تصفیه چربی برداشته شده و تکنیک های پیوند می باشد. این عمل جراحی تقریباً برای همه زنانی مناسب و ایده آل است که به دنبال بزرگ کردن سینه خود هستند، اما نمی خواهند از ایمپلنت یا پروتز محلول نمک یا سیلیکون استفاده کنند. در این حالت مهم است که فرد از نظر سلامتی در وضعیت مناسب قرار داشته باشد و چربی لازم برای بزرگ کردن سینه در سایر اعضای بدن وی موجود باشد. مشابه بسیاری از عمل های جراحی زیبایی دیگر، فرد بیمار باید انتظارات واقع بینانه از نتایج حاصل از عمل جراحی خود داشته باشد. بسیاری از افراد روش بزرگ کردن سینه بدون جراحی را پس از نتیجه نگرفتن از یک عمل جراحی ایمپلنت انتخاب می کنند. این عمل جراحی همچنین بطور موثر برای خانم هایی مناسب است که به خاطر سرطان سینه باید عمل جراحی ماستکتومی (عمل جراحی برداشتن سینه) را انجام دهند. به این ترتیب این افراد می توانند از تزریق چربی برای تجدید ساختار سینه های برداشته شده خود برای سال های طولانی استفاده کنند.

 

نحوه جراحی
در طول عمل جراحی بزرگ کردن سینه با پیوند چربی، چربی از یک عضو اهدا کننده به روش لیپوساکشن برداشته می شود (معمولاً باسن، ران ها یا شکم). مهم است که توجه داشته باشید برای برداشتن چربی از همه انوع عمل جراحی لیپوساکشن نمی توان استفاده کرد. زیرا در برخی از انواع لیپوساکشن از ابزارهای مخصوص برای تابش لیزر یا امواج مافوق صوت استفاده می شود که می تواند به سلول های چربی آسیب رسانده و امکان استفاده از آنها برای پیوند یا تزریق را از بین ببرد. به همین خاطر لازم است با دکتر خود درباره روش لیپوساکشن در صورتی که شما علاقه مند به عمل جراحی تزریق چربی هستید، صحبت کنید. هنگامی که بافت چربی لازم از عضو اهدا کننده گرفته شد، این چربی برای انتقال و جایگذاری در عضو دیگر به دقت آماده سازی می شود. شکاف های ایجاد شده در این حالت بسیار کم و ناچیز هستند و برای اکثر بیماران نیاز به استفاده از داروی بی حسی موضعی برای انجام این عمل جراحی وجود دارد. فرآیند انتقال چربی، هر چند نیاز به جراح با تجربه دارد، یک عمل جراحی به نسبت ساده برای بیمار است و دوره ریکاوری آن نیز کوتاه می باشد. به خاطر داشته باشید که موفقیت در عمل جراحی پیوند چربی در هر ناحیه از بدن به شدت وابسته به تکنیک استفاده شده است. به همین خاطر لازم است برای این کار به جراحان پلاستیک دارای بورد تخصصی مراجعه شود و نباید به همه افرادی که انجام عمل بزرگ کردن سینه با تزریق چربی را به شما پیشنهاد می دهند، اعتماد کرد.


بهبودی
اکثر بیماران با مقداری ناراحتی اولیه پس از این عمل مواجه می شوند. در این حالت ممکن است بیمار احساس پر شدن و ورم در ناحیه سینه خود داشته باشد و ناحیه اهدا کننده چربی در بدن نیز ممکن است دردناک بوده و کبود شود. با استفاده از بسته آب سرد می تواند این علائم را کاهش داد و احساس راحتی بیشتر کرد. پس از بزرگ کردن سینه باتزریق چربی بیمار بلافاصله با تغییر در ظاهر خود مواجه می شود. جراح برای انجام این عمل مقدار چربی بیشتری در ابتدا از بافت اهدا کننده بر می دارد تا به این ترتیب افت و از بین رفتن طبیعی چربی در زمان پیوند را پوشش دهد. معمولاً 40 تا 50 درصد چربی برداشته شده از عضو اهدا کننده هنگام پیوند توسط بدن جذب می شود. به همین دلیل، ممکن است نیاز به جلسات متعدد پیوند چربی برای دستیابی به نتایج مطلوب نهایی وجود داشته باشد. با از بین رفتن ورم و  قرار گرفتن سلول های انتقال یافته در موقعیت جدید آنها، نتایج نهایی حاصل از عمل جراحی آشکار تر می شوند. در این حالت اکثر بیماران می توانند در طول یک یا دو هفته به سر کار خود باز گردند


عوارض
مشابه همه انواع عمل های جراحی انتقال چربی، بزرگ کردن طبیعی سینه دارای خطرات مشخص است. عوارض حداقل در این رابطه شامل جذب زیاد چربی انتقال یافته و ایجاد مشکلات ظاهری برای سینه و موج دار شدن آن است. سایر عوارض نادر اما جدی شامل فاسد شدن سلول های چربی، ایجاد کیست های چربی، تورم، تشکیل کلسیم و موقعیت نادرست ماموگرام است. همواره به خاطر داشته باشید در هنگام ارزیابی خطرات بالقوه ناشی از عمل جراحی انتقال چربی، بسیاری از این عوارض جانبی نادر هستند و این عوارض بطور خاص در زمانی حداقل می شوند که عمل جراحی بزرگ کردن سینه بر روی بیمار مناسب توسط یک جراح متخصص با تجربه انجام شود.


مزایا و معایب تزریق چربی در مقایسه با روش پروتز سینه
بزرگ کردن سینه به روش انتقال طبیعی چربی دارای برخی مزایای نسبی در مقایسه با روش قدیمی پروتز سینه است. این مزایا عبارتند از:

عمل جراحی بزرگ کردن سینه با استفاده از بافت بدن خود بیمار انجام می شود و به همین خاطر احتمال مشاهده عکس العمل نسبت به آن وجود ندارد.
ایجاد کپسول که می تواند یکی از مشکلات عادی در زمان استفاده از پروتز ها باشد در صورت استفاده از روش درمانی انتقال چربی مشاهده نمی شود.
بافت چربی با گذشت زمان سفت نمی شود.
امکان سوراخ شدن یا خالی شدن بافت چربی تزریق شده وجود ندارد.
هر چند تغییرات ایجاد شده به خاطر بارداری یا بالا رفتن سن می تواند احتمال تغییر شکل یا افتادگی سینه را پس از بزرگ کردن سینه با تزریق چربی را همراه داشته باشد، پیشنهاد نمی شود چربی پس از 10 سال مجدداً در سینه پیوند زده شود. این موضوع برای اکثر ایمپلنت ها یا پروتزهای سینه نیز به بیمار پیشنهاد می شود.

معایب بزرگ کردن سینه با تزریق چربی در مقایسه با روش قدیمی پروتز سینه عبارتست از:
چربی به خودی خود شکل خاصی ندارد و این موضوع برای شکل دهی به پوست سینه محدودیت ایجاد می کند. پروتزها دارای شکل خاص هستند و به همین خاطر بهتر می توان زیبایی سینه را پس از عمل جراحی پروتز سینه برای بیماران تنظیم کرد.
پروتزها می توانند پوست بیمار را کشیده و اندازه و ظاهر سینه را برای بیمارانی که دارای سینه های کوچک یا بد شکل هستند، بهبود بخشند.
پروتزها در هنگام ترکیب با عمل جراحی کاهش اندازه سینه برای بیمارانی که دارای سینه های بزرگ یا به شدت افتاده هستند، می توانند نتایج بهتری را به همراه داشته باشند.

نتایج
با استفاده از تکنیک های مدرن انتقال چربی، حدود 50 تا 70 درصد سلول های انتقال یافته در محل جدید زنده می مانند. هنگامی که PRP به سلول های چربی برداشته شده اضافه شود، این مقدار به حدود 90 تا 95 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از بیمارانی که عمل جراحی پیوند چربی را در طول 10 سال گذشته انجام داده اند، می توان متوجه شد سلول های چربی که بیش از 3 ماه در محل پیوند زنده مانده اند، برای بقیه عمر بیمار از بین نخواهند رفت.


لطفا رای دهید !
   
0

telegram share

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود