بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

نام اصلی : هنگامه حمیدزاده Hengameh Hamidzadeh
تاریخ تولد : 4 بهمن 1367
محل تولد : تهران
حرفه : بازیگر
سالهای فعالیت : 1386 تاکنون

بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

زندگینامه

هنگامه حمیدزاده متولد ۴ بهمن ۱۳۶۷ در تهران بازیگر سینما و اهل کشور ایران است. او در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در کنار رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی بزنگاه شناخته شد. حمیدزاده در سال ۱۳۹۲ برای بازی در فیلم اشباح برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی‌ و دومین جشنواره فیلم فجر شده است.

بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

علاقه اش به بازیگری باعث شد دوره های بازیگری را در یکی از با سابقه ترین، معتبرترین و موفق ترین مراکز آموزش سینمایی کشور یعنی کانون سینماگران جوان تجربه کند.او فارغ التحصیل کانون سینماگران جوان می باشد، فعالیت خود را با سینما شروع کرد سپس وارد قاب تلویزیون شد و دیپلم افتخار از جشنواره فجر را هم دارد. 

بیوگرافی هنگامه حمیدزاده
ورود به سینما

در سال 1387 وقتی 20 ساله بود اولین بار بعد از تست در فیلم سینمایی آل بکارگردانی محمدرضا رحمانی در کنار بازیگرانی چون الناز شاکردوست، حامد بهداد و پوریا پورسرخ جلوی دوربین رفت. بعد از از اولین تجربه خود با فیلم آل در همان سال 87 با سریال بزنگاه بکارگردانی رضا عطاران و فیلمنامه سروش صحت بازی در قاب تلویزیون را نیز تجربه کرد و چهره اش شناخته شد.

بازی در نقش اول فیلم مورد تحسین داریوش مهرجویی بنام اشباح در سال 1392 در جشنواره 32 فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برایش به ارمغان آورد.

بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

بازی شبیه گلشیفته

شباهت ظاهری او با گلشیفته فراهانی باعث شده خیلی ها او را به تقلید از سبک بازی وی محکوم کنند، بهرام بهرامیان کارگردان و فیلمنامه نویس می گوید :
نمی دانم چطور می شود بازی یک بازیگری دیگر را تقلید کرد، ولی اگر حمیدزاده توانسته باشد شبیه فراهانی بازی کند باید به او افتخار کرد.

بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

شاید یکی از خصوصیات خانم حمیدزاده رو عدم تمایل وی به مصاحبه و گفتگو ذکر کرد، امری که او را در این سال های حضورش به دور از حاشیه و جنجال تثبیت کرده است.

بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

فیلم‌شناسی
1399    زد و بند
1396    به وقت خماری
1394    آبنبات چوبی
1393    متولد ۶۵
1392    اشباح
1388    آل
1387    دلخون

بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

تلویزیون
1387    بزنگاه
1386    سایه تنهایی


لطفا رای دهید !
   
+45

telegram share

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود