بیوگرافی مریم شیرازی

بیوگرافی مریم شیرازی

نام اصلی : مریم شیرازی Maryam Shirazi
تاریخ تولد : 3 آبان 1356
محل تولد : تهران .ایران
حرفه : بازیگر
تحصیلات : فوق لیسانس رشته کارگردانی تئاتر
سالهای فعالیت : 1375 تاکنون

بیوگرافی مریم شیرازی

زندگینامه

مریم شیرازی متولد ۳ آبان ۱۳۵۵ در تهران ، بازیگر و کارگردان تئاتر می باشد. فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر می باشد که در ۲۰ سالگی ابتدا وارد سینما شد و حالا از چهره های شاخص تئاتر می باشد. وی معتقد است در سرزمينى كه حيوانات از آدم ها بترسند دعاها به آسمان نمى رسند.

بیوگرافی مریم شیرازی
از سینما تا تئاتر

اولین بار سال ۱۳۷۵ وقتی ۲۰ ساله بود با فیلم سینمایی «ننه لالا و فرزندانش» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد. یکسال بعد با نمایش «یه خونه یه چلچله» به کارگردانی حسین متکلم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ، تجربه بازی روی صحنه تئاتر را هم بدست آورد.

بیوگرافی مریم شیرازی

اولین بار سال ۱۳۷۶ با مجموعه «سیب خنده» به کارگردانی رضا عطاران وارد قاب تلویزیون شد تا اینکه در سال ۱۳۸۸ با سریال «مسافران» رامبد جوان به شهرت رسید.

بیوگرافی مریم شیرازی
تجربه کارگردانی

خانم شیرازی در سال ۱۳۸۵ نمایش «پیکر زن همچون میدان نبرد» را کارگردانی کرد که در جشنواره بین المللی تئاتر فجر دیده شد. این نمایش با توجه به استقبالی که ازش شد در جشنواره «art in war» شهر اوترخت هلند نیز بروی صحنه رفت.

بیوگرافی مریم شیرازی

در تمجید از آغداشلو

من هميشه شاگرد بازيگوشى بودم، تدريس كردن به من هيچوقت ساده نبوده ، اما استاد آیدین آغداشلو به من خيلى آموخت. از نقاشى و تاريخ هنر تا چگونه زندگى كردن را ایشان آموختم و من خيلى خوشبخت بودم كه راهنما و استادى مثل ايشون داشتم.

بیوگرافی مریم شیرازی
ازدواج

خانم مریم شیرازی چند سالیست با آقای «محمد نفری» ازدواج کرده و زندگی متاهلی خود را دارد.

بیوگرافی مریم شیرازی
الویت کار با کارگردان زن

خیلی اینکه زن باشه کارگردان یا مرد باشد در درجه اول برای تعیین کننده نیست و بیشتر اصالت برایم الویت دارد و تجربه گذشته و موفقیت کارگردان هم مهم است.

بیوگرافی مریم شیرازی
بازگشت به قاب تلویزیون

مریم شیرازی بعد از نزدیک به ۱۰ سال دوری از تلویزیون سال ۱۳۹۶ با سریال «نوار زرد» به تلویزیون بازگشت و سال ۹۹ هم در سریال «۰۲۱» حضور داشت. ایشان در ادامه موفقیت های خود در تلویزیون سال ۱۴۰۰ هم در سریال برف بی صدا می بارد نقش «نسرین» را بازی کرده است.

بیوگرافی مریم شیرازی
برای فرهاد آئیش

عمو فرهاد آئیش شما در کنار نه تنها يكى از دلچسب ترين لحظات بازيگرى رو تجربه كردم بلكه عشق و انسانيت بى دريغ و بى منت رو هم آموخت.

بیوگرافی مریم شیرازی
کرونا عجیب ترین تجربه بشر

نرمال هاى جديد وارد زندگى هامون شده و عادات، ذهنيت، شيوه ها و معيارهامون رو تغيير داده و بى شک كرونا فراگيرترين، بى مرزترين، جدى ترين و شايد عجيب ترين تجربه ى بشر تا به امروز است.

بیوگرافی مریم شیرازی
دوستی با شبنم مقدمی

خانم شیرازی که رابطه نزدیکی با شبنم مقدمی (بازیگر) دارد با او از سال ۱۳۸۵ در نمایش «ترمینال» با هم آشنا شدند و هنوز هم دوستان صمیمی هستند.

بیوگرافی مریم شیرازی

سینمایی
1375   ننه لالا و فرزندانش
1390   من همسرش هستم
1392   دلم می‌خواد
1393   بهمن
1394   یحیی سکوت نکرد
1396   بنفشه آفریقایی

بیوگرافی مریم شیرازی

تلویزیونی
1376    سیب خنده
1381    راوی کوچک
1381    بدون شرح
1387    سرزمین مادری
1388    مسافران
1389    امیدها و نجواها
1390    دوزن
1396    نوار زرد
1399    صفر بیست و یک
1400    برف بی صدا می بارد
بیوگرافی مریم شیرازی
نمایش خانگی
1401    سرگیجه
1400    مردم معمولی

بیوگرافی مریم شیرازی


لطفا رای دهید !
   
+55

telegram share

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود