بیوگرافی رزیتا غفاری

بیوگرافی رزیتا غفاری

نام اصلی : رزیتا غفاری Rozita Ghafari
تاریخ تولد : 25 دی 1351
محل تولد : تهران .ایران
حرفه : بازیگر
تحصیلات : فارغ التحصیل کارگردانی سینما
همسر : عباس صالحی
فرزندان : 1

بیوگرافی رزیتا غفاری

زندگینامه

رزیتا غفاری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان 25 دی ماه سال 1351 متولد شد. این بانوی هنرمند کشورمان فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما است. پدر او مهندس مکانیک بوده و سالها قبل فوت کرده است و مادر ایشان فوق لیسانس دکوراسیون داخلی می باشد.

بیوگرافی رزیتا غفاری

رزیتا غفاری فرزند دوم خانواده است و تنها یک خواهر دارد. او به دلیل نزدیکی محل سکونت خود به سینمای آزادی تهران، از دوران کودکی به سینما علاقه مند شده و این اتفاق را دلیل مهمی بر بازیگر شدن خود می‌داند.

بیوگرافی رزیتا غفاری
ازدواج رزیتا غفاری

رزیتا غفاری در سالهای جوانی و زمانی که 27 سال داشت ازدواج کرد و همسر او عباس صالحی از چهره پردازان و تهیه کنندگان کشورمان است. همسر این بانوی بازیگر در خارج از کشور به تحصیل در رشته چهره پردازی پرداخت و همین موضوع سبب شد تا این زوج چند سالی را ساکن شهر تورنتو شوند و دخترشان تارا، آذرماه سال 1385 در کانادا متولد شده است.

بیوگرافی رزیتا غفاری

بعد از اتمام تحصیلات همسر رزیتا غفاری و بزرگ‌تر شدن دخترشان این زوج تصمیم گرفتند که به ایران بازگردند و خانم بازیگر فعالیت های هنری اش را از سر گرفت. رزیتا غفاری از بازیگران بی حاشیه و آرام دنیای هنر است که همیشه از حواشی به دور بوده و زندگی آرامی در کنار همسر و دخترش دارد.

بیوگرافی رزیتا غفاری
ماجرای جراحی های فک رزیتا غفاری

رزیتا غفاری تا به حال چندین مرتبه جراحی روی فک و لثه اش انجام داده و درباره این موضوع در اینستاگرام خود یادداشت کرده است:

داستان از روزی شروع شد که خانه سینما یک دکتر دندانپزشک به اعضا خانه سینما معرفی کرد.. قضیه برمیگرده به پانزده سال پیش..! در این اوضاع یکی از دندانهایم پوسیدگی مختصری داشت و من هم وقت رو مغتنم شمردم و به اقای به ظاهر دکتر مراجعه کردم.

بیوگرافی رزیتا غفاری

بگذریم...دکتر محترم مته را در فکم شکاااااند و درشم بست و چهار استامینافون بهم داد که مسمومیت خونی پیدا کردم.. درد کم کم به سراغم امد و ..... و..... و....

در این پانزده سال چهار مرتبه جراجی فک و لثه و بارها پیوند استخوان شدم .. استخوان فک و سینوسها کاملا از بین رفت و بالاخره چند روز پیش تحت عمل جراحی سینوس قرارگرفتم..! که امیدوارم اخر این داستان غم انگیز باشد!!!

بیوگرافی رزیتا غفاری

نتیجه؛؛؛؛ لطفا حتی برای کمترین درد به پزشک متخصص و حاذق مراجعه کنید!!!! امروز مرخص شدم..! دوستون دارم و دعایم برای شما عزیزان فقط سلامتیست .. سلامتیست...سلامتیست....


ورود رزیتا غفاری به عرصه هنر

رزیتا غفاری در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده و در دوران دانشجویی به اصرار دوستانش برای تست بازیگری در سریال در پناه تو رفت و در کمال ناباوری از میان تمام دوستانش برای بازی در این مجموعه موفق و ماندگار انتخاب شد.

بیوگرافی رزیتا غفاری

او با وجود مخالف های پدرش قدم در دنیای بازیگری گذاشت و به چهره ای موفق در این حرفه تبدیل شد. خانم غفاری در سریال در پناه تو با بازیگرانی چون ثریا قاسمی، حسن پورشیرازی، لعیا زنگنه، ایرج راد، سعید پورصمیمی، آزیتا لاچینی، پارسا پیروزفر، سیاوش طهمورث و... همبازی بود.

بیوگرافی رزیتا غفاری

رزیتا غفاری در سال 1375 با فیلم هتل کارتون وارد عرصه سینما شده و با فیلم شوکران به چهر های شناخته شده تبدیل شد اما اوج شهرت او مربوط به بازی در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده است.

بیوگرافی رزیتا غفاری

بازی در سریال هایی چون تبریز در مه، روزهای زیبا، عمارت فرنگی، سی امین روز، حانیه، هاتف، در قلب من، روشنتر از خاموشی، همسفر، یکی مثل من، فصل زرد و... از رزیتا غفاری چهره ای نام آشنا در تلویزیون ساخت.

بیوگرافی رزیتا غفاری

رزیتا غفاری در عرصه کارگردانی

رزیتا غفاری کار خود را با بازیگری در تلویزیون آغاز کرد اما به دلیل تحصیل در رشته سینما، به طور همزمان کارگردانی فیلم کوتاه، منشی صحنه و دستیاری را نیز انجام می داد.

بیوگرافی رزیتا غفاری

او کارگردانی سریال ماماهوت به تهیه کنندگی همسرش عباس صالحی و با محوریت سبک زندگی و ساختاری عروسکی برای شبکه 2 را بر عهده داشت. خانم غفاری به همراه دوستش، ساخت 52 عروسک این برنامه را انجام داده است.

بیوگرافی رزیتا غفاری
رزیتا غفاری در فیلم شوکران

فیلمی به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه کنندگی سید ضیاء هاشمی در سال 1377 است. این فیلم داستان عشق و دلدادگی مهندسی به نام محمود بصیرت است که برای عیادت دوست خود به بیمارستان رفته و با پرستاری به نام سیما ریاحی با بازی هدیه تهرانی آشنا می شود.

بیوگرافی رزیتا غفاری

در حالیکه محمود بصیرت خود همسر و فرزند دارد با سیما ازدواج می کند اما بعد از مدتی تمایلی برای ادامه ارتباط خود با سیما ندارد.رزیتا غفاری در این فیلم نقش همسر اول محمود با بازی فریبرز عرب نیا را بازی می کند.

بیوگرافی رزیتا غفاری
رزیتا غفاری در سریال در قلب من

تجربه موفق بازی در سریال در پناه تو منجر به همکاری دیگر رزیتا غفاری با حمید لبخنده در سریال در قلب من شد. این سریال در سال 1377 به روی آنتن شبکه 3 سیما رفت. در قلب من داستان دو خانواده ای از قشر ضعیف و ثروتمند را روایت می کرد که سارا از خانواده ثروتمند عاشق رضا پسر خانواده دیگر شده و از سوی دیگر دایی سارا نیز به لیلا خواهر رضا علاقه مند است.

بیوگرافی رزیتا غفاری

در این میان سارا از نوعی بیماری روحی رنج برده و اتفاقات مختلفی که در این سریال رخ می دهد روند داستان را طی می کند. رزیتا غفاری بازیگر نقش سارا در این سریال می باشد که با هنرمندانی همچون ایرج راد، فریده صابری، ثریا قاسمی، پارسا پیروئزفر، لعیا زنگنه، جمال اجلالی، علی دهکردی، پویا امینی و حمیده خیرآبادی همکاری کرده است.

بیوگرافی رزیتا غفاری
رزیتا غفاری در سریال تبریز در مه

سریال تبریز در مه به کارگردانی محمدرضا ورزی در سال 1396 است که به روی آنتن شبکه یک سیما رفت. این فیلم ماجراهای جنگ ایران و روسیه در زمان فتحعلی شاه قاجار و عباس میرزا را به تصویر کشیده و رزیتا غفاری بازیگر نقش ریحان همسر نخست وزیر در آن است.

بیوگرافی رزیتا غفاری

در فیلم تبریز در مه بازیگران مطرحی همچون جمشید مشایخی، محمدرضا شریفی نیا، کوروش تهامی، ارژنگ امیرفضلی، مجید مظفری، رز رضوی، فقیهه سلطانی و الهام حمیدی در آن نقش آفرینی کرده اند.

بیوگرافی رزیتا غفاری

مجموعه تلویزیونی
1400    شب‌های مافیا
1400    فرشتگان بی بال
1400    کلبه ای در مه
1396    هاتف
1395    روزهای بهتر
1393    حانیه
1393    دیگری
1392    در بند اروند
1390    پیشواز
1390    سی‌امین روز
1389    تبریز در مه
1388    روزهای زیبا
1388    عمارت فرنگی
1383    سایه آفتاب
1382    هنگامه
1382    همسفران
1382    فصل زرد
1382    یکی مثل من
1380    شب آفتابی
1379    همسفر
1378    روشنتر از خاموشی
1376    در قلب من
1374    در پناه تو

بیوگرافی رزیتا غفاری


لطفا رای دهید !
   
+48

telegram share

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود