بیوگرافی بهزاد خلج

بیوگرافی بهزاد خلج

نام اصلی : بهزاد خلج Behzad Khalaj
تاریخ تولد : 31 فروردین 1354
محل تولد : تهران .ایران
حرفه : بازیگر
سالهای فعالیت : 1395 تاکنون

بیوگرافی بهزاد خلج

زندگینامه

بهزاد خلج بازیگر سینما و تلویزیون متولد 1354/01/31 در تهران می باشد. بهزاد خلج ازدواج کرده و متاهل می باشد و حاصل ازدواج ایشان دو پسر است.

بیوگرافی بهزاد خلج

خانواده سینمایی

من در یک خانواده سینمایی بزرگ شدم، پدرم کارمند سالن سینما بود و آن‌ طور که خودش می‌ گوید کمی پس از تولد من تصمیم گرفت کار خود را ارتقا دهد. بعد از آن مدتی مسئول اصلاح رنگ و نور استودیو فیلمساز شد و سپس به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفت.

بیوگرافی بهزاد خلج

آپارات فیلم در خانمان

در خانه‌ مان دائماً با آپارات فیلم نگاه می‌ کردیم؛ خیلی از روزها هم با پدرم به کانون پرورش فکری رفته، پشت صفحه موویلا نشسته و فیلم و انیمیشن نگاه می‌ کردم. این علاقه در من ریشه دوانده بود و جالب است بدانید که مادرم از کودکی همیشه به من می‌ گفت وقتی بزرگ شوم گوینده خیلی خوبی شده و وارد صداوسیما خواهم شد.

بیوگرافی بهزاد خلج

نمی خواستم بازیگر شوم

هیچ‌ وقت تصمیم نداشتم بازیگر شوم، در کودکی ادای بازیگرها را درمی‌ آوردم اما به بازیگرشدن فکر نمی‌ کردم عاشق این بودم که بعد از تماشای فیلم‌ ها، جلوی آینه ادای بازیگران را دربیاورم، اما به‌ عنوان شغل به آن نگاه نکرده بودم

بیوگرافی بهزاد خلج

کلاس بازیگری در ۳۸ سالگی

در ۳۸ سالگی‌ ام، یکی از دوستانم بسیار به من اصرار کرد که یک کلاس بازیگری بروم، خیلی هم ممانعت کردم اما برای این‌ که روی آن آدم را کم کنم به کلاس بازیگری رفتم و همان سال در یک جشنواره مونولوگ، جایزه بازیگری را دریافت کردم آن اتفاق انگار پیامی برای من داشت و به این فکر کردم که شاید برای این کار درست شده باشم.

بیوگرافی بهزاد خلج
آغاز فعالیت هنری بهزاد خلج

بعد از شرکت در کلاس های بازیگری، بازیگری را با تئاتر شروع نمود و سال ۱۳۹۵ در ۴۱ سالگی با بازی در سریال «مرز خوشبختی» نخستین بار در قاب تلویزیون حاضر شد.

بیوگرافی بهزاد خلج

بهزاد خلج گرچه در سریال مرز خوشبختی به هنرنمایی پرداخت اما با بازی در سریال محکومین به عنوان نقش اول در مقابل شبنم قلی خانی استعداد بازیگری خود را به نمایش گذاشت و به شهرت دست یافت. این هنرمند در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند، اثر مهم بهزاد خلج در این سال، بازیگری در سریال سفر در خانه به کارگردانی بهمن گودرزی می باشد.

بیوگرافی بهزاد خلج

فن بیان دارم

ویژگی فن بیان از اول در من وجود داشت، این لطف خدا بوده که این ویژگی را داشته‌ ام، اصلاً زمانی نداشتیم که روی بیان کار کنیم اما در سه، چهار سالی که نزد آقای مرادی بودم، یکی از زحمات بزرگی که ایشان برای ما کشیدند بیان ما بود که روی کار من تأثیر زیادی گذاشت.

بیوگرافی بهزاد خلج
ورود بهزاد خلج به عرصه نمایش خانگی

بهزاد خلج با ایفای نقش وکیل کتایون (مریلا زارعی) در سریال مانکن اولین تجربه خود را در عرصه شبکه نمایش خانگی به دست‌آورد و در کنار بازیگران شناخته شده ای به هنرنمایی پرداخت.

بهزاد خلج در سال های بازیگری خود با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما این بازیگر با شهرزاد کمال‌زاده (2 مرتبه)، سید جواد زیتونی (2 مرتبه) و ابوالفضل جمشیدی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را داشته است.

بیوگرافی بهزاد خلج
بهزاد خلج در آقای قاضی

سریال «آقای قاضی» به کارگردانی سجاد مهرگان، تهیه‌کنندگی احمد شفیعی است که به زودی روانه آنتن تلویزیون می‌شود. «آقای قاضی» درامی دادگاهی است که تمام اتفاقات آن در دادگاه رقم می‌خورد و در هر قسمت، شاهد 2 اپیزود خواهیم بود.

بیوگرافی بهزاد خلج

بهزاد خلج نقش قاضی را در این سریال برعهده دارد. در سریال «آقای قاضی» بیش از 300 بازیگر دیگر نیز بازی می‌کنند که همه آن‌ها برای اولین بار جلوی قاب تلویزیون می‌روند.

بیوگرافی بهزاد خلج
بهزاد خلج در مانکن

مانکن یک مجموعهٔ نمایشی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی در شبکهٔ نمایش خانگی است. داستان این سریال درباره زندگی دو جوان عاشق به نام کاوه (امیرحسین آرمان) و همتا (نازنین بیاتی) است که مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث می‌شود در این مسیرعشق با چالش‌هایی مواجه شوند.

بیوگرافی بهزاد خلج

این سریال مانکن اولین تجربه بهزاد خلج در عرصه شبکه نمایش خانگی است که در آن نقش وکیل کتایون با بازی مریلا زارعی را بر عهده داشت. در این سریال بهزاد خلج در کنار بازیگرانی چون امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، محمد رضا فروتن ، فرزاد فرزین، لیندا کیانی، نفیسه روشن و... به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی بهزاد خلج
بهزاد خلج در سریال میدان سرخ

سریال میدان سرخ به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی تولید شده است. این سریال در مورد زنی تنها به نام شیدا است که ناخواسته وارد بازی وحشتناکی می‌شود که توسط همسر او و یک تروریست خارجی شکل گرفته است. در سریال میدان سرخ مهتاب کرامتی، رضا یزدانی، مجید پتکی، مانیا علیجانی، کاظم سیاحی، مسعود کرامتی، امسر حسین آرمان حمید فرخ نزاد و… به ایفای نقش پرداخته اند.

بیوگرافی بهزاد خلج
بهزاد خلج در سریال محکومین

محکومین سریالی به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی حسین قناعت و سیدجمال سیدحاتمی است. داستان سریال در افرادی است که به طور سهوی مرتکب جرم کوچکی می‌شوند، به این افراد فرصتی داده می‌شود تا به جای سپری کردن دوران محکومت خود در زندان، مجازات‌های جایگزینی را که شامل یک فعالیت اجتماعی می‌شود به انجام برسانند و.... بهزاد خلج در سریال محکومین نقش اول را در مقابل شبنم قلی خانی بازی کرده و توانست استعداد بازیگری خود را به نمایش بگذارد.

بیوگرافی بهزاد خلج

جوایز و افتخارات بهزاد خلج

بهزاد خلج با اینکه مدت مان کوتاهی از حضورش در عرصه بازیگری گذشته است اما افتخاراتی نیز دارد:

کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره اکشن آمریکا برای فیلم کوتاه مرد جعبه ای
دریافت جایزه برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره مونولوگ (دریافت تندیس از دکتر دلخواه)
تندیس بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر سه نقطه

بیوگرافی بهزاد خلج

سریال
1396    مرز خوشبختی
1396    سفر در خانه
1396    محکومین
1398    مانکن
1400    خط مقدم 
1400    میدان سرخ
1400    آقای قاضی
1401    پوست شیر
1402    حیثیت گمشده

بیوگرافی بهزاد خلج

فیلم

1397   غریبه و باد
1398   آفتاب نیمه شب
1398   گواهی امضا
1399   مرد جعبه ای
1399   زاگزونگ
1400   پاندای کوچک پاندای بزرگ
1401   کت چرمی

بیوگرافی بهزاد خلج


لطفا رای دهید !
   
+55

telegram share

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود