بیوگرافی آیدا ماهیانی

بیوگرافی آیدا ماهیانی

نام اصلی : آیدا ماهیانی Aida Mahiani
تاریخ تولد : 11 اردیبهشت 1370
محل تولد : آلمان
حرفه : بازیگر .مدل
سالهای قعالیت : 1395 تاکنون

بیوگرافی آیدا ماهیانی

زندگینامه

آیدا ماهیانی متولد 11 اردیبهشت 1370 در آلمان است. خانواده آیدا در آلمان ساکن هستند و با عبدالرضا کاهانی کارگردان سینما رفت و آمد خانوادگی دارند.

بیوگرافی آیدا ماهیانی

اولین حضور آیدا در حرفه بازیگری با فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا استارت خورد او در ادامه به عنوان بازیگر برای آثار سینمایی چون جوجه تیغی و قصر شیرین به ایفای نقش پرداخت.

بیوگرافی آیدا ماهیانی

آیدا ماهیانی در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان در نقش یک زن لهستانی جلوی دوربین ظاهر شد که در شهرت این بازیگر نقش بسزایی داشت.

بیوگرافی آیدا ماهیانی

آیدا در حوزه سینما نخستین کار بازیگری را با فیلم عبدالرضا کاهانی شروع کرد. وی در ادامه در سال 1397 با نقشی کوتاه در فیلم قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی جلوی دوربین حاضر شد. در این اثر سینمایی علاوه بر آیدا ماهیانی بازیگرانی چون حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین و نیوشا علیپور به نقش‌آفرینی پرداختند.

بیوگرافی آیدا ماهیانی

آیدا ماهیانی در سال 1399 برای نقشی در فیلم جوجه تیغی به کارگردانی مستانه مهاجر انتخاب شد. این اثر سینمایی در سال 1400 مجوز اکران گرفت، که در آن علاوه بر آیدا بازیگرانی مانند حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی ها، نازنین بیاتی، آناهیتا درگاهی، هادی کاظمی، هومن برق نورد، نگار فروزنده، امید روحانی، مهراب قاسم خانی و پژمان بازغی حضور داشتند.

بیوگرافی آیدا ماهیانی

شایعات و حواشی

از داغ‌ترین اخبار درباره این بازیگر می‌توان به عکس‌های مدلینگ وی در صفحه شخصی اینستاگرامش اشاره کرد که برایش حواشی زیادی را من‌جمله ممنوع التصویری کوتاه مدت به دنبال داشت. اولین حضور او در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا کنار بازیگران مطرحی چون مهناز افشار و طناز طباطبایی رقم خورد. اما متأسفانه سابقه فعالیت این بازیگر جوان در حرفه مدلینگ باعث شد تا این اثر مدتی توقیف شود و مجوز اکران دریافت نکند. این فیلم بارها قاچاق شد و به صورت غیرقانونی در اختیار مردم قرار گرفت.

بیوگرافی آیدا ماهیانی

Filmography
1395   ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا
1397   قصر شیرین
1399   جوجه تیغی
1401   کت چرمی

بیوگرافی آیدا ماهیانی
Serial
1400   خاتون
1402   مادرخوانده

بیوگرافی آیدا ماهیانی


لطفا رای دهید !
   
+29

telegram share

نام شما:
رایـانـامه:
متـن نظر:
کد امنیتی:
عکس خوانده نمی شود